Thursday 8 September 2011

DUgaan Ramadhan

Assalamualaikum..
Lme x hapdet..bkn ape,awk x bpe phm lg cmne nk mnggunekannye!!haha..Rsenye blom terlambat lg aku nk ucpkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat sume umt Islam...moge kte sume mndapat kberkatan driNya..
K la,kte sume tau dlm bln Ramadhan trdapat byk keberkatan..selain tu kte jugek x terlepas dri d uji..Kt cni aku nk share...

Mse ari Sabtu 27 Ogos bersamaan 27 Ramadhan,aku kne saman!!!mlayang RM300!!!kslhan aku,langgor lampu merah!!ermm da nk kenekan..nk wat cmne..xde rzeki aku...moralnye,patuhilah undang2 jln raya wlau dlm keadaan ape skalip0n!!!
Yg ke2,ari Ahad 28 Ogos bersamaan 28 Ramadhan,aku kemas umh..jmpe la syiling 40sen..nk msuk tabung (tabung ni aku x slalu isi p0n,cume sesekali ade syiling,aku isi la...)aku p0n buka la almari tmpat aku simpan tabung ni...Jeng Jeng Jeng!!aku tkejut tgk tabung x ade!!mustahil salah letak..sbb aku bkn slalu usik tabung tu!!yg betambah tkejut,ade 1 lg tabung(tp xde duit) yg d letakkn sme2 kt situ,P0N ilang skali..dan tmbah lg,sharpener besar aku yg pusing2 mcm kayuh basikal tu p0n ilang!!aku heran!!!aku tekejut!!!aku musykil!!sume ade la!!mak aku p0n sme!!aku x tau la ni angkara jin atau manusia!!!mls la kan nk tuduh2 ni...klo angkara manusia,moge die d beri cahaya keinsafan spy x menganiaya org len..klo angkara makhluk len,memg durjana sungguh la!!!wlaup0n hanya wit syiling, tp ade la dlm 40 ke 50 hengget jumlah semua..+RM300 yg mlayang utk saman smlmnye..bpe da kerugian aku??hurmm..xpela..aku yakin ade hkmah d sbalik sume ni...moge aku lbh tabah dan sabar dri smlm..amin...

moral:awasila harta bnde anda,awasi org luar yg berada dlm rumh anda,dan hati2 serta patuhilah undang2 jalan raya!!! (>,^)V 

No comments:

Post a Comment