Monday 30 April 2012

SAMBIL MENGEMAS GELAK SORANG2 =P

Assalamualaikum...
Lame x hapdet kan!!?? ermm aku nak cte..arini setelah '40' tah00n x selongkar bilik aku,make dgn nafsu rajin tbe2 aku p0n nk kemas la bilik aku tuh..cdgnye awl pg la nk kemas sbb nk selongkar 1 rumah aku ni..tp pagi2 mownink kol 4 aku da bgn..ade la yg aku buat kol 4 tu xyh gtau kang kate nunjuk plak..pastu lgsung la aku x tdo2..kol 6 pas subuh exercise ikut rncgn Stamina kt tv3..pergghh step mcm senang tp bepeluh2 kau!!!mmg puaih n letih arr!!!pastu aku tgk HBO beturut2 le cte best plaknye p0n adoii!!!layan la cte smpai dkt kol 11 yg knon kate nk nngemas awl pg tu kan!!ape p0n x bole!!! Pastu aku tepakse gagahkan dri gak g kemas blik aku..nk kemas rumah da mls psl knon nk dkt tgh hari,mood p0n da ilang..aku cdg nk kemas selasa nnti je..kan coti hari pekerja....

Mulela sesi mengemas..

Mula2 aku stat clearkan segala tok nenek ats katil tgkat ats (tgkt ats neh da jd stor brg,x bole tdo p0n dan perlu diketahui katil n segale perabot dlm bilik aku neh d warisi dri zaman 'akaak aku yg da beranak 6 tu lagi..).Ade la beg pecuma ala2 beg laptop yg aku dpt free mse mnggu orientasi kt UiTM Kuala Pilah thn 2004 dlu..dlu aku wat Pra Sains kt situ..aku bukak la nk tgk ape khazanah dlm beg tuh..rsenye aku pena bukak sekali dua je beg tu!!tu p0n xtau taun ble..haha..bukak punye bukak terjumpa la kad2 raya mmber2 same UiTM Kuala Pilah bagi...hehe..makenye xtvt mengemas tergendala seketika..almaklumla ble da jumpe bende2 menarik neh memg tabiat aku la mule nk bace...(alah kome xyh nk tipu la,kome p0n same kan!! =P ) lawak le ble aku bace balik!!haha...ni kad2 yg aku jumpe....


>Kad ni Ekin bagi!!aku p0n x igt die ade bg kad neh!!hehe..kelakor ayt ko kin..siap sign tulis "idop pink!" lg!!mentang2 aku anti pink ketika itu (skrg p0n tp da bole trime sket2 skrg..roh wanita melayu terakhir da mule meresap..kikiki ;p ) pep0n tq kin..ko tgk la..msti ko xcaye aku smpan lg kad neh...(thn 2005)

>Acik bg..ngade2 acik nk 'beryani yani' ngn aku...(utk makluman kt kuala pilah org panggil aku angah walaup0n aku ank bongsu!!huhu..kisahnye bilik aku mengamalkan panggilan ikut trikh lahir..yg lahir dlu panggil along,pastu angah, alang, uda,acik n acu) btmbah adik beradik aku kt kuala pilah..best memori!!tq cik bg kad..(thn 2005)


>DD bagi!!haha..nmpak sgt kad ni die tulis mse aku p0n ade dlm bilik tuh!!mcm nila pangai sengal ktorg..ape bole buat..ni je la care nk ubt rndu kt fmly yg jauh d perantauan..wuwuwu...(thn 2005)



>Angah (bilik lain) yg bg..Penang mari!!tp agh ni same ngan aku 1 sem jer,yg aku n beberapa yg len terkandas so kne tmbah 1 sem lg..tp x sangke angah tetap igt kt aku..terharu neh...(thn 2005)

>Anak2 sedara aku bg..aku tekejut tgk kad neh!!x sangke deme ade pos kad raye kt aku mse aku merantau dlu..huhu...mekaseh ye ank2...mcm hampeh jer ayt2 kome mase neh!!!cett!!! =P  (thn 2005)

>Sepupu aku kak Intan yg bg..die dok Bagan Serai tp skunk da kawen,x sure dok mane..dari dlu sampai la 2 thn sudah x silap,ktorg memg wajib berbalas bg kad raya..klo x aku, msti kak intan pos kad dlu..tp semnjak 2  thn kbelakangan ni xde kad da..yela msg2 da sibuk ngn hal2 msg2..aku ngn stdy lg,skrg da kje..kak intan plak da kawen, ade baby da p0n...lg p0n dunia p0n makin canggih..kat fb p0n bole bg kad raya kan...=)

>Taraaa!!!cute kan kad neh!!!aku p0n bukak la kad neh..dari tettt....=p haha jgn nk pk bkn2...kwn chating je neh..da kawen ade ank p0n..isi dlm xyh tnjuk..x pnting p0n..lalala ~~

>Ni muke dpn kad2 di ats...tp yg kampung boy ni plg chomel..kan kan kan...tgk 2 kad dari kiri tuh!!same kan!!!tu kad c ekin n acik!!nmpak sgt kome kongsi beli kad byk2 kan!!hahaha =D

>Pastu tejumpe kad comel neh!!kosong lg!!so bole simpan bg org utk raya thn neh!!haha...lame x ngepos kad raya neh...sapela bakal menerima kad raya yg da jd pekasam neh!!??hahaha

>Hahh!!ni le rupe bilik aku yg da kene selongkar neh!!!ade lg x tnjuk..tunggu...nmpak x buku Solat Fardhu tu dlm beg?ni la beg ala2 beg laptop yg aku aku dpt free time minggu orientasi tuh!!bdak2 skrg dpt beg sekolah comel..bkn beg 'kotak' cenggini daa!!!

 

Lepas tu aku selongkar lagi..


aku selongkar plak kt fail2 n kotak laen plak...tjumpe lg kad raya..tp kli ni kad2 thn 2006 n 2007...ni kad2 nye....


>Ni kad Saa (Sabariah) bg..dia kwn rapat aku mse aku PKN (skrg PLKN) thn 2004 dlu..b4 msuk Pra Sains aku join PKN neh..1st batch lg!!mse tu PKN bru d perkenalkan..katil  n khemah mmg yg mcm askar punye!!bkn cm skrg ade dorm n katil...blik pd cte kad neh, TQ Saa..ktorg memg still keep in touch!!lg sorg geng ktorg Nurul dari Pendang, Kedah!!oye Sabariah ni dri Kelantan,aku dari Perak!!hahh!!!elok sgt!!ktorg speaking bahase negeri msg2!!!tp tetap kamcing!!ko hader!!?? hahaha

>Cover kad Saa bg td..mule2 terharu,tp ble bukak dalam....tgk le ape ayt smbungannye...(rujuk pic atas die!!) ;p


>Ni p0n kad Saa bg..kad ni dgn kad yg ats tu x igt yg mne 1st..tp dua2 kad neh berturut2 la thn 2006 n 2007..kad raya gigi berl0bang d baginye!!haha..tq


>Ni cover depan kad gigi berl0bang!!!


>2 kad dari kiri tu dari kak intan jugak..n yg itam tu kad aku bg utk mak n fmly aku..mse tu aku diploma kt sri iskandar..mcm la jauh n jarang balik kan...saje gatei bg kad raya...;p

 

Dan aku selongkar almari plak!!!


Pas selongkar bnde2 kat ats tu,aku beralih plak ke almari solek antik aku (spt yg aku kate td d warisi dri zaman 'akak aku lg..) sebelah bwh almari neh ade ruang berpintu..aku p0n bukak..NAHHH!!hambek kau!!KHAZANAH majalah2 URTV, HAI, BINTANG, REMAJA, MEDIA HIBURAN, MASTIKA p0n hader..oyee UJANG n APO p0n sekali...KHAZANAH dari zaman aku skola dlu x silap thn 1999 punye p0n ade!!aku bru form1 mse tuh!!huhu...nak tgk???di persilekan menjamu mate...agk2 kalo aku jual bpe bole dpt??huhu


>Ni hahh KHAZANAH2 aku!!! bwh ni majalah2 MASTIKA...


>Majalah MASTIKA...byk pengajaran dlm MASTIKA neh!!syg nk buang!!!

 

tapi tapi tapi!!!!!!


kome tgk le ape yg mnyebabkan 'tapi' aku byk!!!haha...tgk la pic seterusnye..aku xkan beli KHAZANAH2 tuh kalo xde muke or cerite Retis neh!!!! ;p fanatik??org tgk mst kate fanatik..tp xdela sefanatik pminat2 die yg len..aku xde p0n koleksi album2 die sumer..nk2 plak yg latest2 neh aku donlod jer internet..hoho..aku keciwa gak sbb aku minat die da lame tp smpai skrg x pena p0n jumpe..wuwuwu...yg c abg n kwn2 aku dgn gumbirenye menjeleskan aku tayang gmbo dorg dgn retis neh!!hadoii...sabor2...so aku x kesah nk 'terebankan' (buang dlm ckp perak) bnde2 neh!!!sbb ni zaman dolu2...skrg ni x aktif mmbeli p0n majalah2 neh..klo cte2 best je aku beli...nk2 plak majalah "MEMPELAM" tuh!!!!euuwww....x kose!!!dlu2 beli sbb ade muke retis kesayangan...hehe...tp mmg x bekenan gmbo2 posing tepi kolam dlm majalah tuh!!motip???huhu...k2 lyn pic2 neh...


>TARAAA!!!!ni sikit jerk...belambak lagi!!!pndek kate hampir kesemua KHAZANAH2 tuh covernye retis yg sme, DCT =) !!!tgk arh,kalo bkn full cover, ade gmbo kecik kt tepi p0n aku beli,jnji ade muke DCT...hahahaha...wanie wanie.... =P

 

aku jugak jumpe bende2 neh...


kemas punye kemas, aku jumpe jugak bnde2 neh...


>Haaa!!!aku jumpe bnde neh!!(tp plastiknye jerk..spec die da lme tereban kot) kome penah beli x??igt x dlu tv3 ade kuakan bnde neh..spec 3D...beli ni p0n sebaabbbb....DCT jugak la!!hahaha..kan vdeo klip die buat 3D lagu Lakaran Kehidupan..lgu erra p0n ade x igt lagu ape..haha kalo DCT igt saje...


>Kikiki...ni kelakar ok!!!x sangke aku salah sorang dari bebudak len yg hobinye mngumpul stem!!!hahaha..sume ni bkn ats kerelaan aku..ikut2 org je..album stem neh p0n rasenye mintak mmber kamcing aku Yani..album lame2 die yg da x pakai tu aku mtk..bpk Yani mse neh bukak Pejabat Pos Mini depan rumah (x caye sudah!!)


>Tgk arhh!!sadis album aku neh!!rompang2!!hahaha..jnji ader!!!ni sume sbb ckgu punye psl la neh!!nk tau ape hobi kite..aku ni mne ade hobi yg x advanture neh..hobi2 aku kbyakannye sush nk tnjuk bukti melainkan bwk ckgu tu seniri g tmpat hobi aku tuh!!!mcm men zeropoint ke..panjat pokok ke, jln2 nek beskal smpai kasut ilang dalam lecah ke..hahaha..so tpakse buat2 la hobi mngumpul stem neh!!HIPOKRIT!!! =p


>Ni baru la penoh pagenye...Alhamdulillah...=)

Minat aku...


Sambil2 kemas tu aku sempat la plak kan snap pic2 neh!!!mane la x berejam smpai sehari suntuk aku ngemas! smpai aku rase peneng la..nk muntah..nk tumbang..prot masuk angen x makan!!mkn nasik goreng time bekpes jerk!!!berenti ngemas utk solat jerk..ni aku sahre sket minat aku yg msih berjalan spt biasa aku rase..ni mmg btol2 aku minat..yg kumpul stem tu minat tipu2 jerk..hehe...


>Ni minat mse skola dulu..tp aku still nk simpan bnde neh sbb shomel...^__^ penah tgk x??mmg zaman batak la klo x pena nmpak!!!hoho...ni pemadam bentuk2 comel..eee...geram...cute!!! =)


>Ni plak nk panggil ape ek? price tag kot..huhu..sori a klo slah..tp mmg letak hrga kt situ la p0n..klo beli baju ke sua ke atau ape2 jela x kire bejenama ke x, kalo tag die smart n comel aku simpan!!wehh, bkn simpan saje2 tau!!!aku buat penande buku!!buku ape??hahh nnti aku gtau jap lagi...=)


>Aku pantang nampak kertas pembalut hadiah yg cantik2, cute2, comey2...mst aku sambor punyer..tgk arh!!aku bole bukak kedai da neh!!ble nk bg adiah kt org sng, plih jer yg mane, x yah g kedai da beli!!tp kdg2 syg nk gune sbb cntik sgt!!!huhu!!!tp yg x bestnye ank2 buah aku p0n msti nk nyelit skali kalo nk bg adiah kt kwn2 dorg, mst nk rompak ketas pembalut adiah aku neh!!cett!!!

 

daannn....ni la kemuncaknye!!!


Ahahhh!!!ni la yg paling paling paling aku minat sampai skrg...ni la yg aku nk bgtau td!!price tag kt ats tuh aku gune sbg penanda buku utk novel2 aku ni lar...=) kalo ikut sejarah aku minat bace bende alah neh start mse PKN...fst nvel cinta aku bace Bicara Hati (pnjam org punyer ;p )..pastu di susuli dgn Ombak Rindu dan lain2...ni la koleksi2 novel yg aku ade...dlm 50 buah kot!!mengikut senarai novel yg aku catat (aku catat sume novel2 yg aku bace siap dgn name pnulis n name hero heroin lagi ), aku da bce lbh dari 100 buah novel since 2004!!!nape?x caye?memang la aku ade koleksi dlm 50 buah je tp yg len2 tu aku pnjam dri pelbagai sumber yg bole d percayai..hahaha..dan bilangan nvel neh bakal tmbah dri semasa ke semasa..4 buah nvel bakal myusul bahana dri pesta buku PWTC (aku x g tp order kt mmbe Kuala Pilah aku Ana..tq yerk..).Aku nk g mane gayenye kje sampai Sabtu..kete plak xde (insyaAllah 1 hari nnti)..nk nek bas semate2 nk g pesta buku??memang TAK lar!!!x kose aku!!wat penat badan jerk!!!huhu...tp skrg ni aku byk lyn nvel2 cinta yg lawak2 ayt die..x stress!!!aku minat Areila Sahimi..yg jiwang2 n leleh2 sgt da kureng da lyn...k tgk le nvel2 tesayang aku ni yerk...=)


>Koleksi novel kesayangan aku!!nk bg pinjam kt org memg berat sgt sbb aku syg nvel2 neh!!jage baekkk punye...benci aku org yg x jage buku aku leklok!!memg berasap rase!!!huhu...ahah perasan x n0vel2 bhgn tengah tu ade terselit buku motivasi Rahsia Kaya Dan Berjaya by SH Alattas & Dr Azizan Osman (kaler merah)!!aku x abes bace lg buku tuh!!!beli lame da..menyusul lps buku tu adelah 6 buah nvel tp nvel2 tu sume da abes bace tp buku ni??apekah maknye itu??hahaha =D

 

begitulah ceritanye...


tgh syok mengemas,dtg plak sedare belah mak aku..stop kejap mengemas sbb nk hidang air..(nasib baik mak aku da siap2 bncuh laici) sbb harini, semalam n hari seblom2 ni p0n same sbenornye, panas kan!!! lps hidang air, aku da x larat lagi da rasenye..rase nk tumbang...aku clearkan mane yg patot, aku sapu pakai pyapu lidi jerk habuk2 yg ade kt carpet tuh..nnti ari selasa kan cuti..aku smbung balik la selongkar umah!!!huhu..mengalahkan nk ngemas istana!!!malas gune vacuum tadi, nnti lg lame kje aku..time tu da  dkt kol 5 da...abes mnyapu aku trus mnumbangkan diri ats katil..pengsan sejam!!!bgn trus mndi n solat...fuhh!!!lapor2...mlm mkn kt umh akk jer sbb aku da order nasik goreng portugis!!sedap x hengatt!!!ok la melampor2 (melampau2) plak pjg entry aku kali neh kan...hehe...da lewat da neh...sok keje..da....jmpe lagi...mekaseh klo ade yg sudi bace..(mcm xder jerk!!! ;( 
Assalamualaikum...gud niteZZZzzzz ~,~

4 comments:

  1. kad ak bg ko mne

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk?? xde ek dlm tu? zaman2 skola tu..lame sgt...da tiade dlm smpanan kot (ayt lemah lembut). jgn mara ek... ;P

      Delete
  2. best.... suka bc blog yg sempoi mcm ni... :)

    ReplyDelete